Business møde etikette

Business etikette er hovedsagelig om at opbygge relationer med kolleger, kunder eller kunder. I erhvervslivet er det disse folk, der kan påvirke din succes eller fiasko. Etikette, og navnlig virksomhed etikette, er blot et middel til at maksimere din forretningspotentialet ved at præsentere dig selv positivt.

Forretningsmøder er en arena, hvor dårlig etikette kan have negative virkninger. Ved at forbedre din business møde etikette forbedre du automatisk dine chancer for succes. Komfort, tillid, opmærksomhed og tydelig kommunikation er eksempler på de positive resultater af viser god etikette.

Artiklen vil fokusere på et par gode eksempler på business møde etikette for både formelle og uformelle møder. Selv om disse er beregnet som guider til etikette i Det Forenede Kongerige, de er meget relevant for andre nationer for.

Uformelle møder

Uformelle møder er generelt mere afslappet anliggender og kan ikke nødvendigvis finde sted i office eller møde. Selv så en følelse af professionalisme og god forretning etikette er stadig påkrævet.

Der er 7 punkter at overveje, med uformelle møder:

Business etikette kræver, at den person, der ringer møde (fremover ‘ stolen’) skal være den højestrangerende eller den ene med den mest direkte eller påtrængende interesse i emnet ved hånden.

Stolen bør beslutte det tid, sted og dagsorden. Disse oplysninger bør bekræftes med alle for at sikre alle er enige og ingen besvær er forårsaget.

Stolen skal gøre formålet med mødet klart for deltagerne, hvor længe det vil vare, og hvad der forventes af dem, dvs. særlige oplysninger eller forberedelse af dokumenter. Undlade at videregive de relevante oplysninger er dårlig forretning etikette, da det kunne forårsage forlegenhed.

Punktlighed er et must. Holder folk venter anses for at være højden af dårlig etikette, som det misbruger deres tid.

Stolen bør stræbe efter at sikre, at mødet forbliver inden for et sæt rammer eller dagsorden, så det holdes så kort og effektiv som muligt. Han/hun skal holde cirkulære uoverensstemmelser og lignende til et minimum.

Stolen bør (præ) udnævne nogen til at optage sagen. dokumentere store beslutninger eller handlingspunkter. Dette kan senere blive distribueret til deltagere for reference.

Hvis resultaterne af mødet har en effekt på andre, der ikke var til stede som det ordentlig virksomhed etikette at informere dem.

Formelle møder

Business etikette af formelle møder som afdelinger møder, direktionsmøder, bestyrelsesmøder, forhandlinger og lignende kan være forvirrende. Disse møder har som regel et sæt format. For eksempel, stolen kan altid være den samme person, minutter, dagsordener eller rapporter kan være pre distribuerede eller afstemningen kan finde sted.

Her er 10 business etikette retningslinjer, der gælder for alle formelle møde:

Forbered dig godt for mødet som dit bidrag kan være integreret i sagen. Hvis du bruger statistik, rapporter eller nogen andre oplysninger Sørg for har det været uddelt mindst tre dage før mødet.

Kjole godt og ankommer i god tid. Din professionalisme er knyttet til begge.

Husk altid at skifte af en mobiltelefon.

Hvis der er en etableret siddepladser mønster, acceptere den. Hvis du er i tvivl, så spørg.

Anerkende enhver introduktioner eller indledning med en kort anerkendelse af stolen og andre deltagere.

Når diskussioner er på vej er det god forretning etikette at tillade mere højtstående personer at bidrage først.

Aldrig afbryde nogen – selv hvis du stærkt uenige. Bemærk hvad er blevet sagt og vende tilbage til det senere med formandens tilladelse.

Når man taler, fatte mig i korthed og sikre, at hvad du siger er relevant.

Altid behandle stolen, medmindre det er klart, at andre ikke gør det.

Det er en alvorlig overtrædelse af business etikette at videregive oplysninger til andre om et møde. Hvad er blevet drøftet bør betragtes som fortrolige.

De grundlæggende principper bag den alle de ovenstående forretningsmøde etikette pegepinde er gode manerer, høflighed og hensyntagen. Hvis disse principper overholdes chancerne for lovovertrædelse og misforståelser er stærkt reduceret.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *